Конструкція лебідки
Усередині кожного автолюбителя живе цікавий дослідник, який хоче в найдрібніших подробицях знати, як працює його "залізний кінь". Знання про внутрішній устрій лебідки можуть стати в нагоді Вам під час її установки або позапланового техогляду. Також, не зайвим буде, самостійно перевірити силу затяжки внутрішніх вузлів при покупці китайської лебідки.
Пристрій лебідки багато в чому залежить від її виду:
- ручна лебідка
- електрична
- гідравлічна
Схема ручної барабанної лебідки
Ручна лебідка - один з найпоширеніших механізмів по переміщенню вантажів. Може випускатися з одним, двома або трьома
барабанами. Ручна лебідка приводиться в дію шляхом застосування механічної сили. Оператор обертає рукоятку, яка з'єднана через підшипники і проміжний вал з барабаном. Зусилля передається через міцний кевларовий або металевий трос. Барабан з тросом обертається за допомогою зубчастої передачі через хропун. Весь механізм ручної лебідки закріплений на міцній металевій основі. Прийнято вважати, що чим більше барабанів присутні в схемі лебідки, тим продуктивнішою вона є. На випадок екстрених ситуацій передбачене стрічкове гальмо, яке зупинить лебідку в разі заклинювання або зворотному русі вантажу.
Більш детально схема управління барабанною лебідкою представлена на малюнку:
Конструкція ручної барабанної лебідки складається з:
- барабана
- собачки
- храповика
- шківа
- рукоятки для управління
- троса (металевого або синтетичного)
- вантажу
- важеля
- зубчастих передач
Як бачимо, на перший погляд проста і нехитра конструкція ручної лебідки включає в себе безліч деталей і механізмів. Без яких неможлива її повноцінна робота. Багато "умільців" намагаються зібрати лебідку своїми руками в умовах власної квартири або гаража. Але це є в корені не правильно. Отримавши тимчасову економію на покупку фірмового обладнання можна зазнати серйозних втрат під час її використання.
Оскільки "домашня" лебідка не проходила тестування на граничну навантаження, розривну міцність троса і т.д., ніхто не може гарантувати її безпеку і якість виконання. У магазині Lebedka.ua представлений широкий асортимент фірмових лебідок за доступними цінами, які пройшли офіційну сертифікацію на території України і ЄС. Тому вкрай рекомендуємо Вам не витрачати час на ігри в домашнього Кулібіна і не возитися з самостійним виготовленням, а купити ручну лебідку у нас.
Схема ручної важільної лебідки
Важільна лебідка хоч і відноситься до механізмів ручного типу, все ж конструктивно відрізняється від барабанної. Працює вона завдяки протяжному механізму. Дуже добре справляється з вантажами в умовах обмеженого простору. Маятникові рухи ручки приводять в дію храповий механізм.
Важільна ручна лебідка складається з:
- Важелів управління вперед / назад, до яких кріпиться рукоятка
- Анкерний штифт і штифт від перевантаження
- Система затискачів
- Трос
- Важіль звільнення затиску каната
- Корпус лебідки
Детальніше розташування всіх внутрішніх вузлів і механізмів важеля лебідки можна побачити на схематичному малюнку:
Електричні лебідки або автомобільні лебідки мають набагато більш складну конструкцію, ніж дві попередні версії. У класичній електричної лебідки барабан приводиться в рух через двигун, за допомогою редуктора. Зубчаста передача відкритого типу з'єднана з валом редуктора. Шестерінки барабана знаходяться в закритому кожусі для більшої надійності. Вал обертання спирається на підшипники. Всі внутрішні вузли та деталі кріпляться до міцного корпусу-основи. Управління буває декількох видів: за допомогою проводового пульта, встановленого на кермі або дистанційного пульта управління з певним радіусом дії. Більш наочно схема електричної лебідки представлена на малюнку:
Сучасні лебідки обладнані автоматичним
гальмом, який фіксує вантаж при його зворотному русі. Що дуже зручно, наприклад, при буксируванні під гору. У такому випадку, якщо автомобіль почне відкочуватися назад - спрацює гальмівна система лебідки і зупинить його рух.
Для власника автомобіля також корисно буде знати як підключити лебідку. В принципі, тут все гранично просто і зрозуміло, якщо слідувати схемі. Червоний кабель - на плюс АКБ, чорний - на мінус. Але і тут можуть бути нюанси. Одна з найчастіших помилок автолюбителів - забути підключити тонкий кабель маси соленоїда. Також багато хто вважає необов'язковим підключення проводу маси, оскільки лебідка кріпиться на масу. При цьому не береться до уваги що контакт з рами і корпусу зазнає втрат. Щоб уникнути таких втрат, кабель маси потрібно підключати від мотора на клему маси.
Важливо стежити і за "свіжістю" акумулятора, оскільки старий не дасть можливості лебідці працювати на повну потужність. Якщо на вашому авто встановлено відразу 2 акумулятора, варто подивитися який з них розташований ближче до генератора. Напруга на ньому буде трохи вище. Саме до нього і варто підключати лебідку.
Для того, щоб дроти не перетирали і служили довше, варто упакувати їх в захисні рукави або текстиль. Як мінімум в місцях торкань, де є ризик перетирання.
Як підключити лебідку - питання досить нескладний і простий у виконанні. Якщо ж Ви вирішили розібрати або вдосконалити лебідку - на допомогу прийде схема лебідки.
Сподобався матеріал?
Так (3)
Ні (0)
Рейтинг:
Додана: 05-07-2022
Оновлена: 15-08-2024