Той, хто коли-небудь працював з пристроєм електротельфера, не заперечуватиме, що його застосування робить процес переміщення важкого вантажу простіше. Транспортування відбувається набагато швидше, ніж зі звичайною складською технікою. Тельфер має просте управління і не забирає багато місця в процесі роботи.
Поломка такого підйомного механізму може значно загальмувати виробництво. Уникнути подібного можна, якщо розібратися в конструкції і самостійно зробити ремонт.
Ремонт тельфера і причини поломки
У виявленні несправності в пристрою проведіть необхідний огляд і не затягуйте з ремонтом. Це значно заощадить час і гроші, відверне поломку в майбутньому і унеможливить необхідність серйозного ремонту (для профілактики і подальшої справності, його роблять після 3-4-х тисяч, відпрацьованих машиною годин).
Часті види несправності і як їх усунути:
- Електроталь не може переміщатися за вказаною стрілкою курсу, на кнопці пульта. Проблема: невірний порядок і розташування фаз. Щоб усунути проблему переставте два силових з'єднання, помінявши їх місця.
- Шум в двигуні і його неспроможність підняти вантаж. Причина поломки: низька напруга в живленні. Може бути відключена одна фаза, через утворення іржі. Задня кришка і гальмівна система колеса злиплися. Занадто маленька площа для перетину силової лінії. Для усунення проблеми обстежте запобіжник, зніміть колісне гальмо і усуньте сліди іржі з задньої кришки. Розширте площу перетину.
- Припинення роботи гальма і занадто великий шлях тертя після гальмування. Причина: знос або бруд на бугелі конічного гальма. Для проведення ремонту відрегулюйте гальмівний механізм або розберіть гальмівне колесо і видаліть брудне мастило, або пил, в області тертя. Замініть бугель гальма.
- Тече масло з намотуючого барабана або з-під барабанної кришки. Причина проблеми: багато масла в редукторі, отже, воно випливає через отвір на вхідному валу. Усунути проблему можна відкривши різьбову пробку в нижній частині редуктора і видалити зайве масло.
- Аномально гучний шум редуктора, значить, що в ньому не вистачає масла, або підшипники і зуби вже несправні. Для ремонту додайте масла. Замініть підшипники, виміряйте знос зубів і при необхідності встановіть нові.
- Пошкодження направляючого пристрою троса. Причина: підвішена вага не перпендикулярна блоку. Для усунення, замініть направляючий пристрій і забезпечте йому перпендикулярність.
- Вихід з ладу обмежувача або він знаходиться в неправильному положенні. Причина поломки: ослаблення кріплення опорних подушок на стягуванні з обмежувачами або подушки знаходяться в неправильному положенні, так само можуть бути неправильно під'єднані фази. Щоб виправити, відрегулюйте і закріпіть опорні подушки. Перевірте, в якому напрямку вони рухаються.
Робота і призначення складових електротельфера
Електродвигун включається через редуктор і з'єднується за допомогою муфти і барабанної осі.
Крюк з канатом починає розмотуватись, коли барабан запускає обертання.
Призначення муфти - в згладжуванні піків обертових моментів, коли привід вмикається і вимикається. Процес обертання в спрямовану сторону відбувається окремою кнопкою на пульті.
Поверхня барабана обладнана, підібраними спеціально, гвинтовими канавками. Їх наявність призначена для того, щоб плавно покласти трос.
Для тельферів, у яких показник вантажопідйомності понад 1 тонна передбачений канатоукладчик. Його наявність в схемі робить процес підйому і спуску вантажу набагато безпечніше.
Роботу пристрою гальмують, досягнувши необхідної висоти або довжини при транспортуванні. Гальмо має два різновиди: колодкове і стрічкове, а необхідне силове замикання забезпечено коротким ходовим електромагнітом.
Підвіска з гаком оформлена як рухомий блок, з наявністю сталевого запобіжного кожуха. Троси кріпляться за допомогою стяжок.
У комплект до візка пересувного електротельфера входить пара опорних ходових котків.
Техніка, з вантажопідйомністю понад 0,5 тонни, так само укомплектована приводом опорних ковзанок, які взяті з окремого електродвигуна.
У великорозмірних типів тельфера, вантажопідйомність яких більше 3000 кг, ходова частина встановлюється на два візка в опорі. Це робить пристрій схожим на версію балочного або мостового крана.
На сьогодні електротельфери, здебільшого, оснащуються бездротовим керуванням з пульта. Незалежно від конструкції, всі пульти вже йдуть із захисною кришкою для запобігання від випадкових натискань на кнопки.
Щоб продовжити життєздатність електричного тельфера і забезпечити йому безпроблемну роботу на протязі всього, рекомендованого виробником, терміну експлуатації, дотримуйтесь наданої техніки безпеки та купуйте запчастини для лебідки від якісних виробників.