Як зробити вісь для легкового причепа? З чого зробити вісь для причепа? Чи можна робити вісь для причепа своїми руками?
Ці та багато інших подібних питань виникає у власників легкових причепів. Кожен керується своїми мотивами пошуку відповідей на ці запитання, серед них:
- “цікаво чи таке можливо”;
- “дорого - краще зроблю сам”;
- “з чого конкретно складається вісь конструктивно”;
- “я сам можу відремонтувати”;
- “вісь для причепа своїми руками краще працює”;
- “потрібно збільшити вантажепідйомність причепа”;
- “покращити конструкцію трейлера за допомогою подібного тюнінгу”.
Та ще багато інших тверджень, проте більшість з них є досить недоречними і певною мірою не розумними.
Важливі елементи під час виготовлення осі самостійно
Перше на що варто звернути - то це безпека та відповідальність. Конструюючи вісь власноруч пам'ятайте про те, що усі роботи повинні виконуватися розумно, правильно та з повним усвідомленням відповідальності за виконану роботу.
Чому саме так? Під час руху будь-якого транспортного засобу може вийти щось з ладу чи потрапляння на нерівності дорожнього полотна і призвести до аварійної ситуації. Це стосується безпосередньо несамохідних засобів дорожнього руху, інколи навіть більше, ніж керуючого транспортного засобу. Бо за кермом авто знаходиться водій, який може коригувати і максимально можливо запобігти аварійній ситуації. Відповідно причепом ніхто напряму не керує, а якщо в конструкції причепа не буде надійних міцних комплектуючих, тоді будьте готові до різних небезпечних результатів.
Також не забувайте про можливу необхідність технічної експертизи та офіційної реєстрації, що буде затверджувати відповідність нормам використання даної буксирувальної платформи на проїжджій частині.
З чого почати виготовлення осі для прицепа?
Ви розібралися у необхідності саморобної запчастини, усвідомлюєте всі наслідки та можливі ризики, необхідність технічної експертизи. Тепер приступаємо до виготовлення саморобної осі для легкового причепа.
Підвіска (вісь) може бути двох типів.
- Торсіонна (гальмівна та безгальмівна) більш популярні та затребувані. Мають ряд переваг у користуванні: довготривалий експлуатаційний період, легкість в обслуговуванні та користуванні, компактність та відносно невелика вага, зменшена до рами та можливість не встановлювати амортизатори.
- Ресорна (гальмівна та безгальмівна) стійка та з підвищеною надійністю конструкція деталі. Досить просто в експлуатації та обслуговуванні, не викликає ускладнення у роботі завдяки міцності та ремонтопридатності.
Обирати потрібно найбільш оптимальний тип, який буде підходити для ваших потреб з відповідним рівнем вантажепідйомності та безпечного користування.
Набір необхідних запчастин для виготовлення осі
Всі запчастини повинні відповідати стандартам якості та функціональним параметрам причепа. Якщо вибрати не відповідні деталі, наприклад, в результаті вісь буде меншої вантажепідйомності, ніж потрібно, то ви не зможете повноцінно використовувати причіп - це буде неможливо.
Фахівці насамперед обирають:
- ступиці;
- амортизатори;
- пружини;
- ресори.
Далі слід визначитися з форматом труби, власне, осі. Вона буває круглого та квадратного перерізу. Труби з квадратним перерізом більш міцні і для правильного вигину потрібно особливо великі зусилля.
Ступиці осі для причепів рекомендують купувати обов'язково готові, що полегшує роботу та дозволяє впевнитися в надійності запчастини. Ступиці розділяють на два типи:
- блокова - надійніша та міцніша, довговічніша в експлуатації, проте дороговартісна;
- ромашка - меншої вартості, ремонтопридатна, але менш тривалий експлуатаційний період.
Встановлення ступиць роблять у двох різних варіантах:
- зварювання - в подальшому не має можливості розібрати конструкцію, проте надійніша, особливо, якщо робите такі деталі власноруч вперше і невпевнені в надійності; до того ж цей спосіб легший і зручніший;
- скручування болтами - це варіант збірної конструкції, він більш часозатратніший і складніший, але в разі виходу з ладу одного зі складників є можливість розбору і заміни.
Збір конструкції осі
Коли зібрали усі необхідні деталі й готові приступати до збору власне вісі, тоді слідуйте вказаним пунктам.
- До обраної труби (балки) підєднуєте ступицю так, щоб та входила на кілька міліметрів всередину труби. Це в свою чергу забезпечить надійність кріплення.
- Далі проводите з'єднання балки зі ступицями з обох кінців методом зварювання або кріплення болтами. Не забувайте, що в разі необхідності неможливо провести демонтування після зварювального з'єднання, хоча вона є надійнішим.
- Усі заміри встановлення осі на прицеп повинні виконуватися максимально точно.
- Монтаж осі на буксирувальну платформу обов'язково проводиться на відстані 40% від заднього борта відносно всієї довжини причепа.
- Перш ніж монтувати вісь, переверніть прицеп, адже встановлення з положення зверху набагато краще та правильніше.
- Перед установкою повторно перевірте всі виміри та відстані, готовність самої деталі і наявність необхідних інструментів. Точки кріплення на причепі краще помітити маркером, попередньо очистивши раму від забруднень.
- З'єднання осі з рамою відбувається методом точкового зварювання, яке потрібно наносити на всі контактуючі точки, попередньо визначені розміткою та маркером.
Ваша вісь готова до випробування та користування легковим причепом. Якщо ж ви не впевнені, що доречно це робити самостійно, то завжди можете знайти та купити причіпне обладнання у нашому магазині. А якщо цікавить ще власноручне виготовлення причепа, то про це ми розкажемо згодом.